25 januari 2019

Helgens läsning

Veckans nöjesläsning har gått över förväntan, och jag hoppas det ska gå lika bra i helgen.

Ikväll har jag tänkt börja med Sånt är livet av Rosa Liksom, som är en novellsamling av en finsk författare. Måste bara tillägga att jag älskar författarnamnet, så udda och coolt.


Ikväll kommer jag nog  mest troligt också att läsa ut Viveca Stens Iskalla ögonblick. Tycker dessa noveller var ganska trevliga, det är kul att återse karaktärerna, men den kanske inte tillför så mycket till själva bokserien.

Nästa bok som jag kommer börja med är Spökstaden av Ransom Riggs och är uppföljaren till Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Det är flera år sedan jag läste den första delen, så det är hög tid att läsa den här nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...