13 januari 2019

Min bokresa #21 - Booktube

Camilla på mitt bokintresse har en inläggsserie hon kallar för min bokresa och som varje vecka har ett nytt tema. Den här veckan handlar det om Booktube, alltså Youtube-kanaler och videos som handlar om böcker.

Jag följer en hel del booktubers, de flesta av dem är engelsktalande, men jag följer även några svenska. Jag är inte säker på hur jag upptäckte Booktube, skulle tro att det mest  bara var en slump.

Det är inte alla gånger som jag ser alla videos, utan jag ser mest dem som jag tycker verkar intressanta. Sen föredrar jag ofta lite kortare videos, som helst inte är längre än 10 minuter.

Jag tänkte att jag ska nämna några booktube-kanaler som jag ser på, både svenska och engelska.

Jag följer betydligt många fler än dessa, men dessa får bli mina tips.

När det gäller svenska booktubers följer jag bland annat:
Vargnatts bokhylla,
Böcker och bärs,
Läsa är att leva,
Book addict
Jennifer Seger
Nellons bokblogg
Sincerely Johanna 

Om vi ska gå över till engelsktalande, så kommer mina tips här:
Jesse the Reader
Basically Britt 
Books with Chloe
Kassidy Voinche
Little Book Owl

2 kommentarer:

  1. Min lista blev nog lite lång, men jag hade svårt att välja ut några, jag ser på de flesta av de du har tagit upp fast någon av de du skrev var ny för mig.

    SvaraRadera
  2. Hedrad över att vara med på listan! :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...