29 januari 2019

Nyfiken på: Mannen i skuggorna

Handling
Ett besinningslöst mord. En fruktansvärd vandringssägen. En hemsökt familj.

1990: Djupt inne i skogen letar tre flickor efter Mannen i skuggorna. Enligt myten ska han göra dem speciella. Om de vågar.

2000: En ung mamma försvinner och lämnar efter sig sin make och nyfödda dotter. Sexton år senare återvänder hon, men var har hon varit under alla dessa år?

2018: Ett dokumentärteam följer en tonårsflicka som har anklagats för mord, och rättegången chockar hela världen.

Tre uppskakande händelser, sammankopplade av en skugglik figur.


Varför jag vill läsa den
Jag har inte sett så många recensioner av denna bok, men jag läste om den på internet och tänka helt enkelt att det låter som en bok jag skulle tycka om. Verkar som en mörk och mystisk thriller och jag gillar att den verkar ha flera olika tidsspår. Intressant låter det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...