19 januari 2019

Snöstorm och kanelhjärtan

Titel: Snöstorm och kanelhjärtan
Originalets titel: -
Översättare: -
Serie: -
Antal sidor: 171
Utgivningsår: 2018
Förlag: B. Wahlströms
Utläst: 25/6

Medverkade författare: Camilla Lagerqvist, Pernilla Gesén, Karina Berg Johansson och Jesper Tillberg.

Handling
Det är dagen före julafton och en långtradare fullastad med julklappar kör längs glashala vägar i ymnigt snöfall. När lastbilen får sladd och välter blir hela länsvägen blockerad, alla julklappar sprids ut över vägen och ingen kommer fram. Istället måste man ta den alternativa vägen förbi det gamla stationshuset som inrymmer ett kafé och kulturhus som för en tynande tillvaro. Men kaféet börjar nu fyllas av en brokig skara människor som alla har sina alldeles egna anledningar till att ta sin tillflykt just hit, och plötsligt börjar det få liv igen.

Tankar om titel och omslag

Både omslaget och titel känns väldigt mycket vinter. Plus också för att omslaget hänger ihop med handlingen.

Mina tankar om boken
Även detta är en bok som jag läst tillsammans med Camilla. Att denna kom ut höll jag nästan på att missa, men jag är så glad att jag hann läsa den under juletiden.

Denna påminner en del om Let its now, och jag tycker denna är så mysig. Den har mycket jul- och vinterstämning och så hänger alla novellerna ihop, vilket jag verkligen gillar. Flera av dem har också
en del magiska inslag.

Min favoritnovell är den sista, Julängeln, som är väldigt mysig, samtidigt som den är lite sorglig. Den har också en lite oväntad twist som jag inte hade förutsett.

Om ni vill läsa något mysigt och vintrigt i jul kan jag verkligen rekommendera Snöstorm och kanelhjärtan.

3 bra saker med boken: julstämningen, magi och hur novellerna hänger ihop

Betyg: 3/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av dessa författare tidigare.

2 kommentarer:

  1. Den låter väldigt trevlig. Den kanske jag borde läsa nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag. Väldigt mysig och stämningsfull.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...