26 mars 2019

Nyfiken på: Macbeth

Handling
Kommissarie Macbeth är stadens främsta polis. När ett tillslag mot en stor knarkleverans förvandlas till ett blodbad blir det hans uppgift att rensa upp. Macbeth tycks ha allt inom räckhåll - makt, pengar och respekt. Men han är även en före detta missbrukare, med ett trasigt förflutet. Plågad av hallucinationer och paranoia kommer han inte att kunna få det som rättmätigt är hans, om han inte dödar för det.

Varför jag vill läsa den
Jag har läst en del böcker om Harry Hole så jag känner ju till författaren. Jag tycker det är roligt att läsa när en författare tolkar en klassiker och gör sin egen version av den. Nu har jag inte så stor koll på vad Macbeth egentligen handlar om, men det känns inte som att det spelar någon större roll. Hursomhelst så verkar den vara riktigt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...