19 mars 2019

Nyfiken på: Ord i djupaste blått

Handling
Det är många år sedan Rachel blev förälskad i Henry Jones. En dag innan hon lämnade staden gömde hon ett kärleksbrev i Henrys favoritbok, i hans föräldrars bokhandel.

Rachel väntade. Men Henry hörde aldrig av sig.

Lång tid senare återvänder Rachel till staden – och bokhandeln – för att arbeta tillsammans med samma pojke som hon egentligen aldrig mer vill träffa. Men bara månader har gått sedan hennes bror drunknade, och hon har förlorat förmågan att känna någonting alls. Rachel behöver distraktion.

Omgivna av böcker arbetar Henry och Rachel sida vid sida, och i varandra finner de hopp. Livet går inte att styra och ibland är det outhärdligt.Men tänk om det finns ord, kärlek och andra chanser som gör att allt har mening?


Varför jag vill läsa den
För det första så gillar jag färgen blå och omslaget tilltalar mig verkligen. För det andra så verkar handlingen också riktigt bra. Jag gillar ju böcker som har någon sorts koppling till andra böcker och detta verkar vara en sådan.

2 kommentarer:

  1. Synd att jag hunnit ge vidare mitt exemplar annars hade du fått den!

    SvaraRadera
  2. Läser den just nu och den är mysig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...