7 oktober 2016

Helgens läsning

Tänkte att jag skulle visa upp vad jag läser i helgen. Under veckan har jag inte hunnit läsa speciellt mycket, har helt enkelt inte orkat och istället har jag sett en del tv-serier. Jag jobbar även imorgon, men sedan är jag ledig två dagar så då ska jag passa på att fara hem så vi kan däcka om på min bil. Börjar ju närma sig den tiden nu, rätt vad det är så har den första snön kommit.

Jag håller på med två väldigt olika böcker just nu. Den bok som jag läser mest ur för tillfället är Harry Potter and the Order of the Phoenix. Allt detta är nytt för mig och i början var jag lite förvånad över hur mörk och vuxen den kändes. Jag hoppas att jag ska ta mig en bra bit in i den när jag är ledig.


Den andra boken jag har börjat så smått på är 438 dagar av Martin Schibbye och Johan Persson. Jag läser väldigt sällan böcker om verkliga händelser och för mig är det en väldigt speciell känsla att läsa något som man vet är sant.

4 kommentarer:

  1. Det verkar som två spännande böcker, på sitt sätt :)

    SvaraRadera
  2. Jag är så sugen på att läsa om Harry Potter-böckerna, men det finns så många andra att läsa för första gången så det är svårt att hitta tiden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det! :) Det finns ju så många böcker man vill läsa! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...