12 oktober 2016

Tv-serie: Suits säsong 4


Handling
Mike har officiellt lämnat Pearson Specter för att arbeta på ett investmentbolag. Men trots att hans lögn tillfälligt är säker är allt ändå inte riktigt som det ska. Harvey och Mike befinner sig plötsligt på motsatta sidor i en våldsam maktkamp och trycket från SEC blir hårdare än någonsin för Pearson Specter.

Säsong 4 bestod av 16 avsnitt och i huvudrollerna ses Gabriel Macht, Patrick J. Adams, Rick Hoffman Meghan Markle, Sarah Rafferty och Gina Torres.

Mina tankar
Nu är det väldigt länge sedan jag såg förra säsongen och jag hade faktiskt glömt en hel del när jag började kolla på serien igen. Dessutom missade jag totalt att SVT hade börjat visa serien igen, men när jag såg det blev jag genast inspirerad till att se den fjärde säsongen då Suits är en serie som jag tycker är riktigt bra.

Jag blev först och främst förvånad över hur härligt jag tyckte det var att återvända tills Suits och få återse alla karaktärerna igen. Jag har svårt att välja favoriter, speciellt i den här säsongen då man får se flera nya sidor av dem och på grund av att många av karaktärerna förändras också. Trots förändringen som Louis Litt genomgår så är han en av mina favoriter, och han står ofta för komedin i avsnitten och samtidigt som jag kanske inte tycker att förändringen är till det bättre så förstår jag honom väl. När jag skrev om den tredje säsongen klagade jag lite på att Litt inte hade så många seriösa storylines, men i den här säsongen fick han flera och det tyckte jag kändes riktigt bra.


Det tog några avsnitt innan jag kom in i serien ordentligt, men när jag hade gjort det var det svårt att hålla sig från att se mer. Varje avsnitt hänger ihop och slutar ofta med cliffhangers så man vill hela tiden se bara nåt avsnitt till. Alla avsnitten känns välgjorda och det finns inte några som är lite sämre än de andra, men det är klart att det finns några som är extra, extra bra.

Samspelet mellan Harvey och Mike är ju något av det som jag tycker bäst om med serien, och när vi först får träffa dem i säsong 4 så är de motståndare i ett fall. Deras dialoger är ofta riktigt roliga och det duggar referenser gällande filmer och sport.

Jag tycker alltid att det är extra roligt när skådespelarna får chansen att t.ex. skriva avsnitt eller regissera och nu i den här säsongen så har både Macht och Adams fått regissera varsitt avsnitt.

Som med många andra serier, så är säsongsavslutningen en riktig cliffhanger och relationer mellan karaktärer förändras på ett ögonblick så jag ser väldigt mycket fram nästa säsong.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...