25 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 43

Jag har precis diskat undan från maten och nu tänkte jag passa på att läsa lite bloggar, men först tänkte jag svara på veckans bokbloggsfråga.

Vad har ditt bloggande gett dig? Kanske har du fått möjlighet att uppleva saker som du inte skulle fått göra utan bloggen, t ex delta i tv-program, tidningsartiklar, mässor eller andra arrangemang. Eller kanske har du berikats på andra sätt, blivit bättre på att uttrycka dig själv, stå upp för dig själv eller liknande. Berätta fritt om det som din blogg har medfört. 

Oj, det var en riktigt svår fråga! Bloggandet har gett mig väldigt mycket, förutom en oändlig lista på böcker jag vill läsa. Jag hittar alltid ny inspiration och tips om böcker och framförallt gemenskapen med alla andra bloggare som är lika tokig i böcker som en själv.

Nog för att jag har läsande människor omkring mig, men inte riktigt på samma nivå. Jag tycker om att diskutera de böcker jag har läst och jag älskar att sätta mig ner och skriva vad jag tycker om det och få läsa andras omdömen också.

Naturligtvis har jag ju i och med bloggandet blivit bättre på att uttrycka mig och jag har hittat ett helt community som har samma intresse som en själv.

12 kommentarer:

  1. Håller med dej! Man blir bara bättre och bättre på och uttrycka sig! Och alla man har något gemensamt med är ju toppen ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det är så kul att kunna diskutera med likasinnade! :)

      Radera
  2. Det är verkligen roligt att vara en del av bokbloggsfären och diskutera böcker med andra, och himla kul med alla boktips en får! :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det kul att prata om sin hobby med likasinnade, jag har ingen i min närhet jag kan boknörda med, eller jo några om vissa böcker men de läser inte i lika stor utsträckning.

    SvaraRadera
  4. Bokbloggssfären är verkligen en fin gemenskap att vara del av :)

    SvaraRadera
  5. Ja den där läslistan har ju inte direkt blivit mindre, samtidigt som utrymmet att förvara allt nytt man införskaffar inte direkt har ökat. Men det är ett kärt besvär.

    SvaraRadera
  6. Ja det är det som blev så nytt och kul med bokbloggar, att det fanns fler med stort bokintresse :) Väldigt kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt roligt att hitta likasinnade! :)

      Radera
  7. Håller med, man blir bättre på att uttrycka sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är något som jag tycker man utvecklas på hela tiden.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...