8 oktober 2016

Is It Just Me

Titel: Is It Just Me
Originalets titel:-
Författare: Miranda Hart
Översättare:-
Serie: 
Antal sidor: 223 (e-bok)
Utgivningsår:  2012
Förlag:  Hodder & Stoughton
Utläst: 3/9

Handling
Well hello to you dear browser. Now I have your attention it would be rude if I didn't tell you a little about my literary feast. So, here is the thing: is it just me or does anyone else find that adulthood offers no refuge from the unexpected horrors, peculiar lack of physical coordination and sometimes unexplained nudity, that accompanied childhood and adolescence?

Does everybody struggle with the hazards that accompany, say, sitting elegantly on a bar stool; using chopsticks; pretending to understand the bank crisis; pedicures - surely it's plain wrong for a stranger to fondle your feet? Or is it just me?

I am proud to say I have a wealth of awkward experiences - from school days to life as an office temp - and here I offer my 18-year-old self (and I hope you too dear reader) some much needed caution and guidance on how to navigate life's rocky path.

Because frankly where is the manual? The much needed manual to life. Well, fret not, for this is my attempt at one and let's call it, because it's fun, a Miran-ual. I thank you.


Mina tankar
Denna blev jag intresserad av när jag läste recensionen hos Anna och jag lyckades få tag i boken rätt så snart efter det. Miranda Hart är en av mina favoriter från Barnmorskan i East End och jag har också sett några avsnitt av hennes egen sitcom.

Detta är en riktigt rolig bok! Jag tappade räkningen på hur många gånger jag skrattade högt för mig själv. Och hur hon beskriver alla situationer hon har varit i är helt otroligt! Under läsningen kunde jag också hela tiden höra hennes röst och tonfall när jag  läste så det bidrog också.

Boken är uppdelad i flera olika kapitel som tar upp olika ämnen, såsom utseende, dieter, relationer och bröllop. I boken riktar hon sig också till sitt 18-åriga jag och deras konversationer är bara för roliga om saker som ska hända och henne. Mitt favoritkapitel var nog det om teknologi, som handlar mycket om sociala medier och liknande där Miranda skulle förklara allt det för en yngre version av sig själv.

Is It Just Me innehåller väldigt mycket anekdoter, och i vissa fall tycker jag den påminner en del om Len Dunhams Not that kind of girl, men Miranda Hart gör det så mycket bättre!

Detta kan vara en av de allra roligaste böckerna jag har läst det året, och med känslan den lämnade mig så kan det inte bli annat än en 5:a.

Så jag avslutar bara min recension med en uppmaning: LÄS DEN! 

Betyg: 5/5

Tidigare läst av denna författare
Har inte läst något av denna författare tidigare.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...