31 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 44

Bild lånad av Barnboksbloggen 
Har haft en riktigt härlig dag! Ledig, så jag var och klippte mig och besökte en släkting på sjukhuset. Fick mig också en rejäl överraskning när jag mötte mina föräldrar där då de hade kommit ner för att uppvakta mig på födelsedagen. Har precis ätit middag och gjort flera matlådor, så är väldigt nöjd med dagen. Tänkte i alla fall att jag skulle svara på veckans bokbloggsfråga

Jag är nyfiken på att se hur ni gör för att markera vart ni är i en bok. Så den enkla frågan är: viker du hundöron eller använder du bokmärke? Gärna bildinlägg denna vecka – jag vill se massor av fina bokmärken eller andra smarta lösningar. 

Hundöron gör jag aldrig! Känns bara som att man skulle förstöra boken då! Ofta använder jag bara det jag har till hands, det kan vara bibliotekskvitton, post-it-lappar eller annat som finns nära till hands. Sen har jag också försökt mig på att göra ett eget bokmärke, som man kan sätta i hörnet på boksidan. Är inte speciellt fint, men det fyller sin funktion. 

Såna här gånger önskar jag att jag vore en "pysslig" person som var duktig på att klippa och klistra och kunde göra egna bokmärken då jag tycker sådana bokmärken är så fina. 

10 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju egentligen att det man stoppar mellan boksidorna fyller sin funktion. Men så klart så kan det vara mysigt om det är fint också :)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips, ska nog försöka göra lite egna bokmärken tillsammans med barnen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns hur mycket varianter av bokmärken som helst på nätet :)

      Radera
  3. Såna där bokmärken är smarta!

    SvaraRadera
  4. Nämen en sådan lösning har jag inte sett förut :) Jag hade också velat göra mig en egen fin men det har inte blivit.

    SvaraRadera
  5. Önskar att jag också vore bättre på att göra själv :) Finns massor av instruktioner på nätet och Youtube:)

    SvaraRadera
  6. Jag gjorde en del bokmärke förr. Ett tips är att klippa av hörn på ett kuvert då slipper man vika och klistra :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...