5 oktober 2016

Tv-serie: Parks and Recreation säsong 2

Handling
Leslie Knope, Pawnee of Indiana's most enthusiastic public servant solves all of her town's problems- hosting a telethon, ridding the golf course of possums and getting unhealthy energy bars out of park vending machines. By her side but not necessarily doing anything are her friends and colleagues: lady-killer Tom Haverford; disinterested intern April; best girl pal Ann; shoe-shine extraordinaire Andy; charismatic city-planner Mark Brendanawicz and their anti-government boss Ron Swanson.

Säsong 2 hade 24 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Amy Poehler, Aziz Ansari, Aubrey Plaza, Nick Offerman och Chris Pratt.

Mina tankar
Som sagt så tycker jag verkligen om den här serien. Den första säsongen hade bara 6 avsnitt och då kändes det ju som att man bara hade skrapat på ytan när det gäller både karaktärer och handling.

Känns som att jag bara kommer upprepa mig från vad jag skrev i min sammanfattning av första säsongen, men jag älskar verkligen hela mockumentär-stilen. Känns som att man kommer karaktärerna mycket mer inpå livet och de känns som riktiga människor. Relationerna emellan dem fortsätter att utvecklas, både romantiska och vänskapliga. En av mina favoritrelationer i den här säsongen är den mellan Leslie och Ron, speciellt eftersom Ron är emot allt när det gäller hur städer och hela landet styrs och då Leslie verkligen brinner för sitt arbete.

Jag har svårt att välja en favoritkaraktär, alla har sidor som jag tycker om och vem jag tycker bäst om varierar hela tiden. Tom (som spelas av Ansari) är ju lite av en douche ibland, men i några avsnitt får man se en annan sida av honom. Men Ron och Leslie är mina favoriter! Leslie för sin helt otroliga optimism och som aldrig ger upp.

Ett av mina favoritavsnitt den här säsongen är "Hunting Trip"där Leslie övertygar Ron att hon och de andra tjejerna på Parks & Rec ska få följa med på grabbarnas årliga jakt.

De sista avsnitten av säsongen var riktigt vassa och roliga, när hela stadsarbetet läggs ned på grund av budgeten och de inte längre har några jobb så det ska bli spännande att se den tredje säsongen.




2 kommentarer:

  1. Tror min favorit i serien var Rob Lowe (vet inte om han gjort entré än), men det fanns många att tycka om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han dök upp i de sista avsnitten, det ska bli roligt att få känna honom bättre sen! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...