2 juni 2018

Månadens bästa bok: maj

Mia håller i Månadens bästa bok, en utmaning som går ut på att man varje månad ska kora den bästa bok man har läst.

Helt utan tvekan är månadens bästa bok Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj. Jag blev helt golvad av den. Från början hade jag inte ens tänkt läsa boken, men jag bestämde mig för att ändå ge den en chans och det är jag så glad att jag gjorde. Jag lärde mig mycket nytt - jag hade ingen aning om i vilken utsträckning de sovjetiska kvinnorna deltog i andra världskriget.

Det är en bok som jag kommer komma ihåg länge!

8 kommentarer:

  1. Måste läsa något av henne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var första boken jag läste av henne, är nyfiken på att läsa mer!

      Radera
  2. Blev väldigt inspirerad av att läsa denna nu (Bön för Tjernobyl var ju annars en bok som var påtänkt sedan tidigare). Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Tycker verkligen du ska läsa den!

      Radera
  3. en stark bok om tider vi inte får glömma.

    SvaraRadera
  4. Den boken har jag oläst i bokhyllan. Tack för tips, det är nog dags att jag läser den.

    SvaraRadera
  5. Länge tänkt att jag ska läsa något av författaren, blir extra intresserad av att läsa den här när jag läser ditt omdöme.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...