20 juni 2018

Tv-serie: Jane the Virgin säsong 3

Handling
Jane är en ung religiös latinotjej som är servitris på ett hotell i Miami. Under en rutinundersökning hos läkaren råkar hon bli befruktad på konstgjord väg. Hennes mamma tror att Janes liv kommer att förstöras om hon behåller barnet, medan hennes religiösa mormor tycker tvärtom. Den biologiska pappan, Rafael Solao, är en gift man som har överlevt cancer och en f.d. playboy. Han äger dessutom hotellet där Jane jobbar och han var hennes stora tonårskärlek.

Den tredje säsongen har 20 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Gina Rodriguez, Justin Baldoni och Yael Grobglas.

Jag såg klart säsongen 1 juni.

Mina tankar
Den här gången dröjde det inte lika länge med att jag fortsatte se serien. Jag tycker Jane the Virgin är så mysig och underhållande och man bjuds på både skratt och tårar.

Jag har alltid gillat berättaren i denna serie. På ett roligt sätt så görs en liten resumé av hela serien och man får höra hans kommentarer om karaktärerna också samt att det görs referenser till vad som ska hända senare i serien.

En stor anledning till varför jag gillar serien är den smått galna handlingen. Det växlar mellan att vara komedi och drama och ingendera tar över utan det blir en bra blandning. Längs vägen så blir det mycket små cliffhangers och det är tvära kast.

Jag vill egentligen inte prata alltför mycket om vad den här säsongen handlar om, den det skulle förstöra nöjet om man skulle se den senare. Jag hade tyvärr blivit spoilad på en av de stora sakerna som skulle hända, men jag kunde ändå njuta av serien. Lite oväntat sker en bit in i säsongen ett så kallat "time jump" tre år framåt. Jag hade inte väntat mig det, men det funkade ändå bra och man fick tillbakablickar på vad som hade hänt under de tre åren.

Karaktärerna är också en stor anledning till att jag gillar serien. I denna säsong finns heller inget triangeldrama, vilket är skönt. Jane är en härlig karaktär, men min absoluta favorit är Rogelio. Han är så självcentrerad men samtidigt så bryr han sig så mycket om sin familj.

Som vanligt slutar Jane the Virgin med en cliffhanger och jag är riktigt taggad på att se nästa säsong.

Favoritkaraktär: Rogelio
Det sämsta med säsongen: Fejden mellan Rogelio och Xiomara
Det bästa med säsongen: En riktigt underhållande handling som aldrig blir tråkig.

Hur säsongen slutade
Jane tror att hon har känslor för Rafael, som i sin tur har känslor för Petra. Xiomara och Rogelio gifter sig med Jane som officiant. Rogelio får reda på att han ska bli pappa, mamman är hans co-star från hans realityshow, som han hatar. Rafaels syster Luisa sparkar ut Rafael från hotellet när hon får veta att han inte är den rätta arvingen. Jane får läsa ett brev från Michael och möter sin första kärlek igen.

Jane the Virgin säsong 1
Jane the Virgin säsong 2


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...