8 augusti 2018

Tv-serie: Hawaii Five-0 säsong 7

Handling
Hawaii doesn't have its own state police force but the Governor has set up a special task force, which becomes known as "Five-0", to investigate serious crimes on the islands. Reserve Naval officer Steve McGarrett heads the team with Danny Williams as his second in command and together they tackle a range of crimes with more far-reaching consequences than those dealt with by HPD, including terrorism and serious organized crime.

When the bodies of two serial killers are found on Five-0 property with chess pieces in their mouths, McGarrett and the team hunt for a vigilante as fear grows that tourists aren't safe in Hawaii.

Den sjunde säsongen har 25 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Alex O'Loughlin, Scott Caan, Grace Park, Jorge Garcia och Daniel Dae Kim.

Jag såg klart säsongen 1 augusti.

Mina tankar
Jag vet att jag sagt det förr, men Hawaii Five-0 är en skön serie att se på utan att man behöver anstränga hjärnan speciellt mycket.

Något som jag särskilt uppskattar är blandingen av olika fall, det är inte bara mord de utreder utan det förekommer andra fall också. Sen är själva lösningen på fallen inte alltid självklara och det finns några twister här och var. Vad som är gemensamt för alla fall de ställs inför är att man blir engagerade i fallen.

I den här sjunde säsongen finns det flera fall som hänger med ett tag, dels ett som handlar om sex trafficking men också ett som handlar om en seriemördare. Storyn som handlar om seriemördaren känns inte helt avslutad än, jag hoppas att man får mer svar gällande den.

Vid det här laget känner man alla karaktärer och jag uppskattar att man mitt i deras tuffa fall får se den kärlek som de har till varandra och att de ställer upp för varandra. Det finns också en hel del humor och jag tycker om att en del karaktärer återkommer med jämna mellanrum och gör gästspel. I den här säsongen finns det inte lika mycket humor som i de tidigare, det är bara lite mindre.

Tyvärr lämnade flera av skådespelarna som har huvudroller serien under denna säsong, vilket jag tycker var synd. De som lämnade var Masi Oka (Dr Bergman), Daniel Dae Kim (Chin) och Grace Park (Kono) som alla har varit med från början.

Hawaii Five-0 är en serie som jag verkligen tycker om, men jag känner mig inte lika peppad på att se nästa säsong då jag är osäker på om serien kommer vara lika bra när de tappat flera centrala karaktärer.

Favoritkaraktär: Chin Ho Kelly
Det sämsta med säsongen: Att flera av skådespelarna lämnade serien i slutet av säsongen.
Det bästa med säsongen: Spännande olika fall. Blandningen av humor och action.

Hur säsongen slutar
Teamet lyckas rädda ett gäng av de sextraffickerade tjejerna genom en våghalsig plan. Chin får ett erbjudande att starta upp egen verksamhet i San Fransisco. Kono tar fallet med de sextraffickerade tjejerna hårt och bestämmer sig för att fara från Hawaii och jaga förbrytarna.

Hawaii Five-0 säsong 1
Hawaii Five-0 säsong 2
Hawaii Five-0 säsong 3
Hawaii Five-0 säsong 4
Hawaii Five-0 säsong 5
Hawaii Five-0 säsong 6

2 kommentarer:

  1. Började kolla på den här serien när jag började jobba natt och jag håller med, man behöver inte tänka så mycket. Det är lite komik emellanåt, karaktärerna är bra och miljöerna.. jaa, du vet ju!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Jag är särskilt svag för humorn och miljöerna :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...