5 september 2018

Månadsutvärdering augusti 2018

Lästa böcker i augusti:
1. Skrik tyst så inte grannarna hör - Karin Alfredsson
2. The Fifth Season - N.K. Jemisin
3. Mitt hjärtas oro - Malou von Sivers
4. Den svavelgula himlen - Kjell Westö
5. Öppnas i händelse av min död - Liane Moriarty
6. Det förlorade barnet - Elena Ferrante
7. Illuminae - Amie Kaufman, Jay Kristoff
8. Sommar på strandpromenaden - Jenny Colgan

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 6

Amerikanska författare: 1

Australiensiska författare: 3
Engelska författare: 1
Finska författare: 1
Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 3451
Medelbetyg: 3.6

Snyggast omslag: Illuminae

Månadens bästa bok: Illuminae
Månadens överraskning: Mitt hjärtas oro
Månadens besvikelse: Det förlorade barnet

Kommentar
Det blev riktigt många böcker i augusti, att jag hade semester och inte så mycket att göra i början av månaden hjälpte. Alla böckerna var dessutom riktigt bra. I slutet på månaden har det inte blivit mycket läst av förklarliga skäl, mitt i flytt och förberedelse inför skolstart.

Förutom att böckerna har vari bra så har det också varit ganska varierande genre, alltid kul när man får till variation i sitt läsande.

Skönt också att äntligen få avsluta Ferrantes Neapelkvartett. Tyvärr var de inte riktigt my cup of tea och jag har svårt att förstå böckernas storhet.

Tror inte att jag kommer få så mycket läst nu på ett tag, men kanske att jag hinner med någon bok i alla fall.

Om månadens bästa: Så spännande, och skriven på ett unik sätt.
Om månadens överraskning: Hade inte trott att von Sivers skulle skriva så bra
Om månadens besvikelse: Neapekvattetten har inte varit i min smak.


Filmer och Tv-serier:
Criminal Minds S3E1 - S3E20 (säsongavslutning)
Hawaii Five-0 S7E23 - S7E25 (säsongsavslutning)
Morden i Midsomer S20E2-S20E6 (säsongsavslutning)


Månadens bästa: Criminal Minds
Månadens överraskning: Criminal Minds
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Inte mycket serier eller film denna månad. Har dåligt internet här hemma och kan inte se. Snart har vi förhoppningsvis bredband här som ska funka.

Det jag sett har däremot vari bra. Morden i Midsomer hör som sommaren till.

Om månadens bästa och överraskning: Länge sedan jag såg serien och många avsnitt var jättebra. Och så en spännande cliffhanger på slutet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...