1 oktober 2018

En tveksam TBR för oktober

Jag har haft uppehåll med mina månatliga TBR:s, men känner att jag skulle vilja börja göra dem igen. Jag är som sagt en som tycker om att planera och göra listor, men jag är inte lika bra på att följa dem. Oavsett tänker jag i alla fall göra ett försök.

Jag har en hel drös med låneböcker hemma också, det finns inte en chans att jag kommer hinna läsa dem alla, men tänker göra ett försök ett beta av några.

Oktober känns lite som ett oskrivet blad, jag har inte så mycket planerat förutom allt skolarbete. I slutet på månaden fyller jag år och så har vi en hemtenatamen då också.

Mitt första mål för månaden blir att läsa klart Sista riket av Brandon Sanderson. Det är en riktigt tegelsten, 700+ sidor, men den är oväntat lättläst och framförallt spännande.

Jag har en förhoppning om att jag ska kunna läsa Stad av aska av Cassandra Clare också. Det är flera år sedan jag läste den första delen och det är ju en serie som jag vill läsa också.

Ytterligare en  bok jag vill hinna med under månaden är 30 dejter på 30 dagar av Sarah Title. Känns som lättläst feelgood. Ett plus också för att den handlar om en bibliotekarie också.

Jag har lust att planera in fler böcker, men för att det inte ska kännas överväldigande så nöjer jag mig med det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...