4 oktober 2018

It's Finally Fall Book Tag


Nu är det ju höst och jag tänkte passa på att göra It's finally fall book tag som jag hittade på Youtube.

1. In fall, the air is crisp and clear: name a book with a vivid setting!
Caraval av Stephanie Garber var fantasifull på många sätt.

2. Nature is beautiful… but also dying: name a book that is beautifully written, but also deals with a heavy topic like loss or grief.
Jag återkommer ofta till The Fault In Our Stars av John Green när det gäller sådana böcker.
3. Fall is back to school season: share a non-fiction book that taught you something new.
Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevitj öppnade upp mina ögon, speciellt när det gällde i vilken utsträckning de sovjetiska kvinnorna deltog i andra världskriget. Hade knappt hört talas om det innan.
4. In order to keep warm, it’s good to spend some time with the people we love: name a fictional family/household/friend-group that you’d like to be a part of.
Ron Weasleys familj verkar ju som ett ganska härligt gäng!

5. The colourful leaves are piling up on the ground: show us a pile of fall-colored spines!
Här visar jag bara ett höstigt omslag istället, det får bli Illuminae som jag tycker har väldigt höstlika färger.
6. Fall is the perfect time for some storytelling by the fireside: share a book wherein somebody is telling a story.
Här fick jag lite hjärnsläpp, men efter lite funderande kom jag på att i Till häst genom Västerbotten bjuds det på många historier om mitt län.
7. The nights are getting darker: share a dark, creepy read.
Gillian Flynns böcker och särskilt Mörka platser som verkligen var en mörk historia.

8. The days are getting colder: name a short, heartwarming read that could warm up somebody’s cold and rainy day.
Love, Simon av Becky Albertalli kvalar verkligen in. Också känd under namnet Simon vs the Homo Sapiens Agenda och Bara tre ord.
9. Fall (luckily, it’s my favourite season) returns every year: name an old favourite that you’d like to return to soon.
Jag brukar inte läsa om böcker,men en serie som jag är sugen på att läsa om är Ädelstenstrilogin av Kerstin Gier. Den var så himla underhållande och en serie som jag blev glad av att läsa.
rubinröd

10. Fall is the perfect time for cozy reading nights: share your favourite cozy reading “accessories”!
En mjuk och mysig filt, några kuddar och te är alltid mysigt.

4 kommentarer:

  1. Kriget har inget kvinnligt ansikte vill jag läsa!

    SvaraRadera
  2. Det är så synd att Elina just nu inte gör några booktube videos längre saknar dem, men förhoppningsvis kanske hon börjar igen, hon har ju gjort några nu som inte är booktube så man vet aldrig. Ädelstenstrilogin har jag inte läst men är intresserad av precis som med så många andra böcker.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...