25 oktober 2018

Helgfrågan v.43

Torsdag kväll och nu ska jag sätta mig ner och vara med i helgfrågan som Mia anordnar.

Den här veckan lyder frågan: I dagarna har det varit nominering för Augustpriset.Vilken bok är ni sugen på att läsa?

Jag har dålig koll på de nominerade till augustpriset och knappt någon bok känns igen. Finns dock några som jag blir nyfikna på. Av de nominerade i den skönlitterära klassen blir jag lite nyfiken på Sami Said och Människan är den vackraste staden.

I den facklitterära klassen är jag  nyfiken på Internet är trasigt. Silicon Valley och demokratins kris. av Martin Gelin och Karin Pettersson.

I klassen för barn- och ungdom är jag intresserad av flera stycken. Särskilt nyfiken är jag på Vi kommer snart hem igen av Jessica Bab Bonde och Peter Bergting, men även Comedy Queen av Jenny Jägerfeld. Jag blir också nyfiken på Regn av Ander Holmer.

Bonusfrågan lyder: Äter du vegetariskt? Receptfavorit?

Jag är dålig på att äta vegetariskt, önskar att jag vore bättre på det. Tycker mycket om vegetariska soppor av olika slag. Några favoriter är en klassisk tomatsoppa, men gillar även majs- och chilisoppa.

19 kommentarer:

  1. Soppor är bäst! Gärna hembakat bröd till.

    SvaraRadera
  2. Kul att många böcker lockar dig. Då ser jag fram emot att kanske få lockas av dina inlägg sen om dem. Bara en av dessa är given för mig - än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om jag kommer läsa dem, men väldigt nyfiken på att läsa någon i barn- och ungdomskategorin.

      Radera
  3. Internet-boken har folk rekommenderat mig, kraftigt. Jag är ändå lite tveksam - ids jag???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får fundera lite. Jag är inte direkt intresserad av att läsa facklitteratur just nu, då jag läser så mycket kurslitteratur.

      Radera
  4. Jag ser att Sami Saids bok dyker upp bland flera kommentarer. Själv känner jag mig nyfiken på Smirnoffs bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kolla in de andra böckerna lite noggrannare kanske

      Radera
  5. Det vara samma sak för mig, få böcker jag kände igen! Men så var det ju tydligen ett skrällår?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, måste ha varit det! Blev förvånad över att jag inte kände igen någon!

      Radera
  6. Vi kommer snart hem igen är jättebra och gripande.

    SvaraRadera
  7. Människan är den vackraste staden är en så vacker titel. Nyfiken på den jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var titeln som lockade mig mest tror jag.

      Radera
  8. Det var ett anonymt bokår i år men du verkar ha hitta några intressanta böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men vet inte riktigt om jag kommer läsa dem

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...