29 december 2019

Min bokresa #70 - 10 Year Challenge Book Tag

Precis som vanligt på söndagar är jag med i Camillas bokresa.

Den här veckan är det en tag som passar extra bra när vi strax kliver in i ett nytt decennium.

1. What was your favorite book in 2009?
Jag har inte koll på vad jag läste 2009, men jag är ganska säker på att det var första gången jag läste Boktjuven av Markus Zusak så det måste vara den.

2. What is your favorite book of 2019?
Det är nog Uppstigningens brunn av Brandon Sanderson. Helt fantastiskt bra fantasy!

3. What was your least favorite book in 2009?
Det har jag ingen aning om.

4. What was your least favorite book in 2019?
Det är nog tyvärr Ilustrado av Miguel Syjuco. Beskrivningen av boken lät så intressant, men den var inte alls i min smak.

5. What is a book published in 2009 that you still want to read?
Efter lite googlande hittade jag att Wolf Hall av Hilary Mantel publicerades för tio år sedan och dessutom vann Bookerpriset. Även Niceville av Kathryn Stockett vill jag läsa.

6. What is a book published in 2019 you want to get to before 2020?
Nu är det ju snart 2020 så har ju inte direkt mycket tid på mig. Men jag säger Czentes omega av Anna Jakobsson Lund som jag vet att jag kommer läsa nästa år.

7. What is a genre you used to read a lot of that you don't read as much of  anymore?
För tio år sedan var jag ju 13 år, så i mitt fall har jag väl snarare börjat läsa fler genres och ännu mer blandat än tidigare.

8. What is a new genre you've discovered since 2009?
Här skulle jag nog säga Young Adult och fantasy. Jag tyckte inte alls speciellt mycket om fantasy när jag var i den åldern, det har kommit nu senare.

9. What is a reading or book habit you are hoping to leave behind in this decade?
Kan inte komma på någon sådär på rak arm.

10. What is a new reading goal or habit you want to create in the upcoming decade?
Nytt och nytt, men jag skulle vilja bli bättre på att läsa klassiker men också på att avsluta bokserier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...