10 december 2019

En bok - olika omslag

Vi säger nog alla att vi aldrig dömer en bok utifrån omslaget. Men är det verkligen sant?

En bok som har ett tilltalande omslag och som passar innehållet kan i mina ögon verkligen förhöja en läsupplevelse.

Nu när vi är inne i december tänkte jag visa upp några olika omslag för Jenny Colgans Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden.

Det engelska originalomslaget

Det svenska omslaget

Det tyska omslaget
Den här gången tog jag bara med tre olika omslag, men jag tyckte det passade bra att visa upp några juliga omslag.

Alla omslagen känns väldigt mysiga och julaktiga, men på lite olika sätt. Det blir bara en fråga om vad man föredrar.

En del är på gränsen till att det blir för mycket detaljer på omslaget. Jag tycker framförallt så är fallet med tysklands, men det kan ju hända att det ser annorlunda ut i verkligheten. Det jag gillar med Tysklands är både julgranen och att bageriet finns med på ett hörn.

Det svenska omslaget är väldigt rött, snöigt och innehåller lite alla möjliga juldetaljer, bland annat mistel. Men jag har lite svårt att förstå varför det ska vara i en snöglob.

Originalomslaget tycker jag är det enklaste, samtidigt som det har väldigt många fina detaljer. Tänker bland annat på dekoren högst upp på omslaget. Sen gillar jag också den tecknade stilen.

Så det engelska blir nog min favorit, men alla är väldigt mysiga.

Vad tycker ni om de olika omslagen?



2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...