15 december 2019

Min bokresa #68 - The Bookshelf Tag

Camillas bokresa den här veckan består av The Bookshelf Tag som handlar om några frågor om hur man ex. organiserar och har det i sina bokhyllor.

1. How many bookshelves do you have? 
Jag har tre stycken i lite olika storlekar. Jag har två stycken som endast har två hyllplan och så har jag en tv/bokhyllemöbel som har egentligen två bokhyllor som hör till själva möbeln.

2. How many books are on your bookshelves? Or how many book do you think you have?
Vet inte exakt hur många böcker jag har, men jag tyckte i alla fall att det var ganska många när jag höll på att flytta förra året. Men jag skulle kanske gissa på att jag har omkring 100 böcker framme i bokhyllorna.

3. How do you organize your books?
Jag har någon form av eget system vilket gör det väldigt svårt för andra att leta efter specifika böcker. Men jag har en hylla för fack/studielitteratur som håller på att svämma över. I den andra bokhyllan har jag böcker på engelska och även krimlitteratur. I den tredje och största bokhyllan har jag vanlig skönlitteratur.

Så det är alltså uppdelat efter genre, författare och även serie. Jag hittar jättebra i mina bokhyllor, tvivlar på att andra gör det.

4. What is the oldes book on your bookshelf?
Jag rensar mina bokhyllor emellanåt och en del böcker har hamnat i kartonger i nåt av förråden. Men skulle tippa på att jag har nån Agatha Christie som är ganska gammal.

5. What is the newest book on your bookshelf?
Tråkigt svar, men för tillfället så är de enda böcker jag köper studie litteratur. Så då är det nog antingen en bok om statistik, politiska ideologier eller medicinsk anatomi.

6. What is the longest book on your bookshelf?
Har ju några böcker av Ken Follett som är väldigt tjocka. Omkring 900 sidor skulle jag tro.

7. What is the shortest book on your bookshelf?
Jag har en liten bok om katter.

8. What is the predominant genre on your bookshelf?
Skulle nog säga  "vanlig" skönlitteratur.

9. Have you done a bookshelf tour?
Nej, känns som alldeles för mycket arbete.

10. Go on a random number generator and talk about the book that correponds with that number.
Jag fick bok 39 och det är Husdjuret av Camilla Grebe. De var en av förra årets bästa böcker jag läste. Riktigt bra och spännande.

11. Do you have fan merch or any other decorations on your bookshelf?
Jaghar lite krimskrams som inte får plats någon annanstans. En gammal vas, lite ljushållare och så.

12. Show us your bookshelf
Detta orkar jag inte riktigt göra just nu, det är så rörigt i mina bokhyllor just nu också. Kan kanske testa att ta och lägga upp på Instagram om inte alltför länge.

13. Tag someone
Fritt fram för den som vill göra!

1 kommentar:

  1. Du måste tipsa om /när du lägger upp bilder på din/a bokhyllor. Brukar inte ha så bra koll på Instagram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...