30 december 2019

Veckoplanering v.1


Känns ganska kul och förväntansfullt att få börja ett nytt år undre denna vecka.

Just nu har jag det ganska lugnt för tillfället så hoppas såklart lyckas läsa en del.

I helgen började jag så smått med Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck. En bok som länge stått i bokhyllan och som jag haft dåligt samvete över att jag inte läst. Drömmen skulle vara om jag lyckades läsa ut den innan det nya året, men tvivlar på det.

Jag håller också på med Juldagar av Jeanette Winterson. Jag gillar blandningen mellan fina noveller och recept som innehåller personliga anekdoter. Försöker läsa 1 novell och recept varje dag så den borde snart vara utläst.

Efter nyår ska jag och Camilla börja läsa tillsammans igen. Den här gången blir det Ingenting mindre än ett mirakel av Markus Zusak. Jag har ju bara läst Boktjuven av honom tidigare, men handlingen verkar intressant så det ska bli spännande att läsa en vuxenbok av honom.

Jag har några böcker som jag inte hann med i december så jag vill gärna hinna påbörja någon av dessa. Antingen blir det Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen, Annars skjuter jägaren mig av Nele Neuhaus eller Du sköna nya värld av Aldous Huxley.




2 kommentarer:

  1. Det såg ut som en bra planering tycker jag. Jag vill gärna börja läsa Frida Skybäcks senast men vi får se när det blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har jag inte läst än, men den verkar också riktigt bra!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...