23 december 2019

Veckoplanering v.52


Nu är vi inne i julveckan och jag hoppas få en hel del läst mellan all julmat. Läsningen under förra veckan gick ganska bra ändå måste jag säga, framförallt då jag tog "jullov" lite tidigare än beräknat.

Förra veckan började jag med Elly Griffiths Dolt i mörker. Jag läser den som e-bok så jag har inte samma koll på sidnumreringen, men den är bra och väldigt mysig som deckare. Den lär nog med all säkerhet bli utläst under veckan.

Jag fick också ett sådant sug efter att läsa lite julrelaterad litteratur och efter att ha hört om och läst om Jeanette Wintersons Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar kunde jag inte behärska mig och lånade även den som e-bok.

Sen är jag lite sugen på feelgood och för att lätta mitt dåliga samvete har jag tänkt läsa Bokhandeln på Riverside Drive av Frida Skybäck. Har läst några historiska romaner av henne tidigare så det ska bli spännande att läsa en annan genre. Fast om en bok har bokhandel i sin titel kan det ju inte vara annat än bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...