30 december 2018

Min bokresa #19 - läsplaner som nyårslöften

Camilla på Mitt bokintresse har en inläggsserie som hon kallar för min bokresa och som varje vecka har ett nytt ämne.

Såhär på kvällskvisten tänker jag slänga ihop ett litet inlägg. Energin har inte varit på topp den här veckan, men nu börjar krafterna återvända.

Jag gillar att sätta upp lite utmaningar och nyårslöften för mig själv när det gäller böcker. Däremot sätter jag inte så stor press på att jag måste klara av att genomföra dem. Jag är en sån som gillar att planera och då blir detta genast ganska roligt för min del.

Årets utmaningar har inte gått speciellt bra, men det har varit ett år som inte blev som jag trodde från början på flera sätt. I nästa vecka kommer det komma upp en del sammanfattningar av årets utmaningar och vad jag har för tankar inför 2019. Vad jag kan säga reda nu är att jag inte kommer ha lika höga krav på mig själv.

Däremot har jag en förhoppning inför nästa år att kanske försöka bli bättre på att avsluta serier och utmana mig själv med att läsa böcker som kanske inte tillhör min komfortzon.

2 kommentarer:

  1. Vitsen med utmaningar är väl att dom ska vara roliga och inte kännas som av tvång. Känns det kravfyllt är det inte bra. Så det låter som du har bra planer för 2019!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...