19 december 2018

Utmaningar 2019

Jag brukar gilla utmaningar och tänker nu sätta mig ner och skriva ner något om mina mål och eventuella utmaningar för 2019.

Jag tänker ha väldigt få utmaningar, och jag vill att läsningen ska kännas ganska kravlös just nu.

Mina utmaningar under förra året gick väl sådär. Årets bok-utmaningen som jag inte klarade av kommer jag att fortsätta med. 

Jag överväger också att sätta ett mål att läsa de böcker som nomineras till Årets bok 2019- Jag klarade av att läsa de som var nominerade för 2018 och det var många bra böcker där. 

Jag kommer även i år att ha en Goodreads Reading Challenge och kommer nog att sätta målet kring 55 böcker för att ha en rimlig chans att nå det. 

Om månadens bästa bok fortsätter kommer jag också att vara med i den. 

En förhoppning och ett mål jag har är att jag ska bli bättre på att avsluta och läsa ikapp serier. Det är något som jag kämpar med. Boken kan vara hur bra som helst, men jag skjuter alltid upp att läsa klart en serie. Jag tänker inte sätta ett speciellt antal som mål, utan det är något som jag tänker försöka ha i bakhuvudet och aktivt försöka läsa ikapp och avsluta serier som jag börjat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...