6 november 2016

En smakebit på søndag: Harry Potter and the Half Blood Prince


Tänkte att jag skulle ta och vara med i en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu.

I helgen har det inte blivit mycket gjort, så det är tur att jag är ledig på måndagen också. Igår var det fika, tårta och uppvaktning som gällde samt ett besök på kyrkan och tända ljus på graven. Idag hoppas jag på mer läsning, då jag helst håller mig inne idag då det är 16 grader kallt nu på morgonen. 

Jag håller på med flera böcker just nu, men den bok som jag kommer dela med mig av en smakebit ur är Harry Potter and the Half-Blood Prince. 

Smakebiten kommer från sidan 194.

For the rest of the week's Potions lessons, Harry continued to follow the Half-Blood Prince's instructions wherever they deviated from Libatius Borage's, with the result that by their fourth lesson Slughorn was raving aboit Harry's abilities,, saying that he had rarely taught anyone so talented. Neither Ron nor Hermione was delighted by this. Although Harry had offered to share his book with both of them, Ron had more difficulty deciphering the handwriting than Harry did, and could not keep asking Harry to read aloud or it might look suspicious. Hermione, meanwhile, was resolutely plowing with what she called the "official" instructions, but becoming increasingly bad-tempered as they yielded poorer results than the Prince's. 





33 kommentarer:

  1. En bra bok. :) Fint omslag också. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Harry Potter har jeg ikke lest, bare sett på film. God søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hat sett några av filmerna, men kommer ta tag i det efter att ha läst böckerna :)

      Radera
  3. Underbar bok! Ha en härlig dag :-)

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Har sett några, men kommer nog se dem efter att ha läst böckerna klart :)

      Radera
  5. De här är en av de böcker jag har kvar att läsa i serien. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakebiten någon gång ska jag läsa denna serie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag :) Den funkar både för barn och vuxna :)

      Radera
  7. Ah, elsker alle Harry Potter-bøkene og har lest dem flere ganger. Tror denne er den jeg har lest flest ganger! Takk for smakebiten, ha en flott søndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är första gånger jag läser hela serien, men kan tänka mig att det går alldeles utmärkt att läsa om :)

      Radera
  8. Tack för smakbiten. Vill så gärna läsa Harry Potter-böckerna någon gång. Har bara sett filmerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De rekommenderas varmt! Jag har tänkt se filmerna senare :)

      Radera
  9. Harry Potter :) om och om igen - jag tröttnar nog faktiskt aldrig :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Ah, jeg elsker disse bøkene. Hurra og takk for smakebit. :)

    SvaraRadera
  11. Harry Potter ja. Måste (vill) fortsätta lyssna på den här serien, frågan är bara när.... ;) Tack för smakbiten och påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner igen det problemet... :) Finns ju så många böcker man vill läsa och alldeles för lite tid :)

      Radera
  12. 16 grader KALLT?! Hoppas det i alla fall är fint väder då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja, det har varit fint väder hela helgen men visst känns det att man inte vant sig med kylan än :)

      Radera
  13. Tack för smakbiten. Någon gång ska jag läsa HP på engelska! 16 grader kallt - hu. Här var det -4 och pudersnö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns att man inte riktigt vant sig vid kylan än, både snön och kylan kom så fort! :) Ha en fin kväll!

      Radera
  14. Tack för smakbiten. Vilket fint omslag på boken !

    SvaraRadera
  15. 16 grader kallt... brrr. Gott att va inne o läsa då. :)
    Tack för smakbit.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...