21 november 2016

Veckoplanering v.47


Läsningen under förra veckan var verkligen inte på topp, och tyvärr misstänker jag att den trenden kommer att fortsätta några veckor framöver. Igår skrev jag att jag hade hoppats på en lugn dag, men som det ser ut just nu får jag nog ta tillbaka det.

Igår på jobbet när jag hade lunch tror jag att jag lyckades bita sönder en tand så idag måste jag ringa och försöka boka en tandläkartid, så jag hoppas verkligen att det finns någon ledig idag. för annars kan det vara svårt i och med att jag jobbar oregelbundna tider.

Dessutom väntar jag på att en kompis ska komma ner och bo hos mig i några veckor medan hon gör sin praktik på lassarettet. Ska bli kul, men lite ovant att ha någon boende hos sig.

Sen har det varit mycket ett tag på jobbet och det kommer att fortsätta ett tag framöver. Tidigare har vi haft en dagsplanering som vi gjort på papper, men från och med i början av december ska vi byta ut det mot ett system där det vi ska göras planeras i en dator och skickas ut till oss  och allt  vi ska  göra bygga på genomförandeplaner och det som finns dokumenterat, så det är en hel del förberedelser innan vi kommer igång med det hela. Hemtjänsten har haft det i drygt ett år, men vi är det första boendet i kommunen som kommer få detta system så det ska bli spännande minst sagt.

Men tanken var ju att detta skulle handla mer om böcker och vad jag tänker läsa i veckan. Jag tänker inte göra några stora planer men jag måste försöka läsa ut både Askungar av Kristina Ohlsson och Harry Potter and the Deathly Hallows.

Sen hoppas, hoppas jag verkligen att jag hinner börja med Harry Potter and the Cursed Child. Skulle vara så skönt att få avsluta en serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...