2 november 2016

Månadsutvärdering oktober 2016


Lästa böcker i oktober:
1. Mörk jord - Belinda Bauer
2. 438 dagar - Johan Persson & Martin Schibbye
3. Harry Potter and the Order of the Phoenix - J.K. Rowling
4. Half Bad: Häxornas krig - Sally Green
5. Onda flickor  - Alex Marwood

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 4

Brittiska författare: 4

Svenska författare: 2

Antal lästa sidor: 2112
Medelbetyg: 3.8

Månadens bästa bok: Onda flickor
Månadens överraskning: 438 dagar
Månadens besvikelse: Half Bad: häxornas krig

Kommentar
Blev inte så många böcker som jag hade hoppats på under månaden, men  är i alla fall nöjd över kvalitén på de flesta. Är väldigt nöjd över att jag utmanade mig själv och läste 438 dagar som inte direkt hör till min komfortzon och extra nöjd över att jag faktiskt tyckte så bra om den.

Om månadens bästa: Obehaglig och spännande.
Om månadens överraskning: Mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.
Om månadens besvikelse: Levde inte upp till mina förhoppningar, speciellt med tanke på att det var sista delen.


Filmer och Tv-serier:
The Big Bang Theory S10E3-S10E7
Brooklyn Nine Nine S4E3-S4E5
The Collection S1E1-S1E4
Dicte S3E1-S3E5
En enkel resa till Korfu S1E5-S1E6            
Follow the money S1E9-S1E10
The Good Place S1E1-S1E8
Jakten på den försvunna skatten
Jane the Virgin S1E16-S1E22  
Midnattssol S1E1-S1E2
New girl S6E4              
Spy
Suicide Squad

Månadens bästa: The Good Place
Månadens överraskning: Midnattssol
Månadens besvikelse: - 

Kommentar
Blev betydlig mer tv och film än böcker den här månaden, dels har det att göra med att det började flera nya serier som jag följer och att jag också såg klart några säsonger av pågående serier. Lyckades också se rätt så mycket film, med mina mått mätt.

Känns också väldigt roligt att Dicte har börjat med sina tredje och sista säsong. Såhär långt är jag också väldigt imponerad av Midnattssol, men stör mig lite på att de överdriver bland annat dialekter och motsättningarna mellan samer och svenskar. Har också upptäckt The Good Place, så bra och mysig serie!

Såg också ett avsnitt av New Girl, som inte är en serie jag följer just nu. Enda anledningen var att det var del av en crossover mellan Brooklyn Nine Nine.

Om månadens bästa: Så  mysig och härlig!
Om månadens överraskning: Bättre än vad jag hade förväntat mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...