9 november 2016

Film: Suicide Squad

Worst. Heroes. Ever.


Handling
It feels good to be bad... Samla ett gäng fängslade superskurkar och förse dem med de kraftfullaste vapnen regeringen kan uppbringa. Skicka sedan iväg dem på uppdrag att besegra en fiende som sägs vara oövervinnlig. Underrättelseofficeren Amanda Waller har bestämt att enda lösningen är en grupp av omaka och förkastliga individer utan något att förlora är det enda som gäller. Gruppen inser dock snart att de inte blivit utvalda för att lyckas utan för att få skulden när de misslyckas. Ska Suicide Squad bestämma sig för att dö när de försöker lösa uppgiften eller är det var man för sig som gäller?

Filmen är 123 minuter lång och regisserad av David Ayer. I huvudrollerna ses bland annat Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie och Joel Kinnaman. Filmen hade premiär 2016.

Jag såg filmen den 17 oktober. 

Mina tankar 
Innan premiären var den ju otroligt hypad och när jag var på bio gick denna som trailer och då blev jag intresserad av den, kanske främst för att jag tyckte den påminde lite om Deadpool. Sen när den väl kom så fick den rätt många negativa recensioner, men jag bestämde mig för att ge den en chans i alla fall. 

Nu har jag ingen vidare koll på DC Comics universum, men känner i alla fall till de vanligaste superhjältarna och några av karaktärerna i Suicide Squad tack vare Smallville. Detta är kanske inte den bästa filmen jag har sett, men den var ändå bättre än vad jag trodde att den skulle vara, kanske tack vare att jag inte hade så höga förväntningar på den. 

Jag gillar den här typen av lite mer lättsam action med humor, men vissa actionscener känns onödigt långa och jag blir lite less på att det hela tiden är i slow motion. Sen kan jag också bli lite less på alla specialeffekter, helikoptrar som sprängs hela tiden och hur staden förstörs, det är inte ett dugg verkligt i mina ögon. Sen sättet som de ska stoppa Enchantress känns nästan det också lite löjligt, och kanske framförallt sättet hon pratar på och uppför sig. 

Det är intressant att få följa Rick Flag och hans grupp, men en del karaktärer hamnar i skymundan. Precis som många andra blev jag verkligen imponerad över Margot Robbies prestation som Harley Quinn, som ju är en minst sagt galen människa. Sen tyckte jag även att Joel Kinnamans var rätt så bra.

Sen tyckte jag också musiken till filmen var riktigt bra! Musiken var väl vald och passade in och fyllde upp scenerna med lite humor. Twenty One Pilots gjorde ju ledmotivet och det vid det här laget välkänt, men jag gillade även de andra låtarna som dök upp, bland annat en låt av Eminem och senare också Bohemian Rhapsody.

Som jag har förstått det så kommer det komma en uppföljare till denna film, samt att Harley Quinn kommer att få en egen film, av dessa alternativ är jag nog mest intresserad av Harley Quinn, kändes som att hon bar upp stora delar av filmen. 

Är trots allt inte besviken på Suicide Squad, det är en rätt lättsam film, samtidigt som jag känner att den hade potential till så mycket mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...