14 november 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 46

Veckorna bara flyger iväg, det är otroligt att det snart är jul och nytt år. Jag börjar inte jobba förrän på eftermiddagen idag så jag tänkte redan nu passa på att svara på veckans bokbloggsfråga.

Hur länge har du bokbloggat? Vad var det som fick dig att börja? Har du några tips att ge till de nya bokbloggarna, kanske finns det något du ångrar att du gjort eller inte gjort under årens lopp eller har du kommit på några smarta knep som du önskar att du visste redan när du började blogga? 

Jag har bokbloggat i flera vändor. Jag började första gången 2013 och bloggade då till fram på hösten, men senare slutade jag. Vid den tiden hamnade jag dels i någon form av lässvacka och dessutom så var det mycket i skolan. Hösten 2014 började jag dock igen och har fortsatt sedan dess, och under hela den tiden så har jag verkligen  tyckt att det har varit så kul att blogga! Med tiden har jag också börjat skriva lite mer om tv-serier och filmer, då det också är sådant som jag lägger ner min tid på.

Vad det var som fick mig att börja blogga är svårt att svara på. Jag har ju alltid tyckt om att läsa och av en slump upptäckte jag också att det fanns en hel del som bloggade om böcker och läsning. Så då började jag först läsa bloggarna och sedan började jag fundera på att starta min egen, vilket jag ju såklart också gjorde. Jag blev ju inspirerad av de andra bokbloggarna och så kände jag att jag saknade folk i min närhet som jag kunde prata med böcker och läsning om.

Jag kan inte säga att jag har ångrat nåt, möjligtvis kan jag ångra att jag slutade blogga en period då det ändå var något som jag saknade.

Jag vet inte riktigt om jag har några bra knep till nya bloggare, men tips som jag fick av andra när jag började var att läsa andras bloggar och kommentera och på det sättet visa att man finns. Sen så kan ett bra sätt  att få kontakt med andra vara att vara med i olika bloggaktiviteter, som t.ex. bokbloggsfrågan.

5 kommentarer:

  1. Jag brukar också skriva om tvserier på min blogg men det blir i perioder, och ibland blir det bara lite recensioner och dåligt om annat. Men jag försöker bearbeta olästa hyllorna då blir det lite mindre att skriva om när man inte fokuserar på nyheter.

    SvaraRadera
  2. Det är intressant att läsa om hur det började för olika bokbloggare och lite runt bloggandet ;)

    SvaraRadera
  3. Det är kul att få en liten kontakt med andra som har samma intresse i och med bloggandet :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...