27 november 2016

En smakebit på søndag: Harry Potter and the Cursed Child


Tänkte att jag skulle ta och vara med i en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu.

I helgen har jag bara tagit det lugnt och senare idag ska vi fara nerpå byn och se lite på julskyltningen och ha det trevligt. Igår kväll satte vi upp våra ljusslingor och satte upp ljusen i granen som vi har ute. Dessutom flyttade vi ner datorn på nedervåningen och kopplade in skrivare och högtalare och sånt. Som tur var det gick det rätt smidigt, och det är skönt att ha gjort det. 

Igår läste jag ut Harry Potter and the Deathly Hallows, den är helt fantastisk! Jag hade ärligt talat inte trott att den skulle påverka mig så mycket, men den kommer finnas med mig ett bra tag. För att bota min Harry Potter-abstinens kommer jag börja direkt med Harry Potter and the Cursed Child, efter att jag har läst ut den bok jag håller på med just nu. 

Smakebiten kommer från början av Harry Potter and the Cursed Child, sidan 5.

ALBUS
Dad. He kepps saying it.


HARRY
James, give it a rest.

JAMES
I only said he might be in Slytherin. And he might, so...(off his dad's glare) fine.

ALBUS (looking up at his mum)
You'll write to me, won't you?

GINNY
Every day if you want us to.

ALBUS
No. Not every day. James says most people only get letters from home about once a month. I don't want to... 

HARRY
We wrote to your brother three times a week last year. 

ALBUS
What? James!

ALBUS looks accusingly at JAMES. 



32 kommentarer:

  1. Jag blir alltid sugen på omläsning när någon nämner Harry Potter :) Just den här nya känner jag dock att jag nog inte kommer att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser den för att den hör till själva serien och för att få ett avslut :)

      Radera
  2. Tack för smakbiten, väntar på filmen!

    SvaraRadera
  3. Den här boken har jag läst. Det är så härligt att man aldrig blir för gammal för Harry Potter. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. (vi har inte längre nån skrivare, har inte saknat den)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hemma hos mina föräldrar, är bra att ha ibland :)

      Radera
  5. har inte läst. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten! Jag håller också på med denna och har med den som smakbit, fast i svenska versionen. Min smakbit kommer från bara ett par sidor längre fram. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska börja läsa en så fort jag har läst ut den bok jag håller på med :)

      Radera
  7. Har några böcker kvar i serien innan jag kommer till den här. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Förr eller senare kom jag antagligen att läsa den här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag passar på att läsa denna när jag är inne i en "Harry Potter-period" :)

      Radera
  9. Jeg har lest halve boken, men så har jeg ikke lyst til å lese den ferdig. Da har jeg ikke fler. Så var jeg på kino og så Fantastic Beasts - og kjøpte boken. Tenk for en luksus å ha en og en halv uleste bøker fra Harry Potter universet :-) Ha en riktig fin første søndag i advent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det kändes väldigt tomt efter att ha läst ut Deathly Hallows, kan bara tänka mig hur det kommer kännas efter att ha läst ut denna :) Trevlig kväll!

      Radera
  10. Tack för smakbiten! Har några kvar att lyssna på i HP-serien, sen kommer jag nog att närma mig denna också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra det! :) Har inte börjat på denna än, men ser fram emot det :)

      Radera
  11. Tack för smakbiten. Tror jag får ta och läsa den här.

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Blir här alltid så frestad till att läsa Harry Potter. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enda sättet att bli av med frestelsen är att falla för den :)

      Radera
  13. Blev inte så förtjust i den här, föredrar originalserien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är rädd för att bli besviken, men vi får se vad jag tycker i slutändan :)

      Radera
  14. Älskar Harry Potter filmerna! Men har inte läst böckerna men funderingar på att göra det! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tänkt försöka se filmerna nästa år :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...