7 november 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 45

Bild lånad av barnboksbloggen
Jag är ledig idag också, hittills har jag inte gjort så mycket men har börjat packa ned lite av vad jag ska ha med mig imorgon när jag börjar jobba igen. Jag har just läst ut Harry Potter and the Half-Blood Prince och skrivit recensionen så innan jag börjar med den sjunde HP-boken har jag tänkt svara på veckans bokbloggsfråga.

Läser du alltid ut böcker oavsett om du tycker om dem eller inte? Bloggar du även om de böcker du väljer att inte läsa ut? Skriver du även recensioner om de böcker du inte tycker om? Hur gör du ifall du får recensionsex som du absolut inte tycker om, läser du i alla fall eller lägger du undan boken? Och hur gör du med recension av de recensionsex du inte alls tycker om? 

Jag kan inte överge en bok och sluta läsa mitt i. Har jag börjat på en bok så läser jag ut den, även fast jag kanske inte tycker om den. Till viss del önskar jag att jag kunde överge böcker om jag verkligen har försökt men inte kommit in i den, men det är helt enkelt inte mig.

Jag skriver recensioner på alla böcker jag läser, både de bra och de mindre bra. Jag kan tvärtom tycka att det kan vara rätt roligt att skriva en negativ recension och verkligen få skriva av sig. När det gäller recensionsexemplar så känner jag ju såklart ett visst ansvar att läsa böckerna jag fått och i de recensionerna är jag ärlig, ingen tjänar på att man ljuger.

10 kommentarer:

  1. Håller med dig! Ibland önskar man att man bara kunde överge en bok och nej ingen tjänar på att man ljuger om en bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, känns bara dumt om man skulle vara oärlig :)

      Radera
  2. Nej, du har så rätt, ingen tjänar på att inte säga precis vad man tycker.

    SvaraRadera
  3. Numera läser jag inte ut böcker som inte funkar för mig och det är riktigt skönt ;)

    SvaraRadera
  4. Det är väldigt viktigt att man säger sin ärliga åskt. Sen får man ju tänka på hur man säger det.

    SvaraRadera
  5. Det känns ju som en poäng med bokbloggandet och även det här goodreads målet att faktiskt läsa ut alla böcker, som man påbörjar, på gott och ont :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del kan jag aldrig lämna en bok oavslutad :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...