28 februari 2020

TBR för mars

Mars närmar sig med stormsteg och det är dags att göra upp en tbr för mars.

Som väntat har jag inte läst så mycket denna månad, det har varit fullt upp med annat.

Mars får bli ännu en sån där månad där jag försöker läsa en del böcker som jag har tänkt hinna med tidigare månader.

Ett av mina mål för året var att delta i fler readathons. Jag gillar idén med dessa, men det är sällan timingen stämmer så det gäller att försöka hitta readathons som passar en.

Den här gången har jag funderat på att vara med i Middlegrade march som pågår hela mars månad där fokus ligger på att läsa böcker som anses vara middgrade. Denna genre känns inte så utbredd i Sverige, men det är böcker som passar mellanstadiet.

Jag tänker fuska lite grann och räkna in flera böcker på samma utmaning.

Middlegrade march består av fem utmaningar:

Book with illustrations - Alice i Underlandet av Lewis Carroll
Books about books/stories - någon bok av Chris Colfer
A mystery - den skrikande trappan av Jonathan Stroud
Book set in another country - Under ägget av Laura Marx Fitzgerald
Book to screen adaptation  - Alice i underlandet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...