18 februari 2020

En bok - olika omslag

Jag har velat lite mellan vilken bok jag skulle visa upp, men till slut föll valet på Stanna hos mig av Ayóbámi Adébáyó.

Ett av de engelska omslagen

Svenskt omslag

Finskt omslag

Grekiskt omslag

Först måste jag säga att jag gillar alla omslagen, det finns vissa likheter men ändå så känns de originella. 

Det som gör att jag gillar de flesta omslagen har nog att göra med att de är så färggranna och liksom drar ögat till sig. Det som kanske lyser upp mest är det svenska.

Ett av de engelska omslagen är lite mer enkelt, men det finns ändå färggranna detaljer i allt det gröna. 

I både Grekland och i Finland har omslaget en relief av en kvinna, jag kan å ena sidan tycka det är lite stereotypiskt med kvinnorna men precis som med de övriga omslagen så gillar jag färgerna. 

Mitt favoritomslag är nog ändå det svenska med alla färgerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...