5 februari 2020

Månadsutvärdering januari 2020

Lästa böcker i januari:
1. Ingenting mindre än ett mirakel - Markus Zusak
2. Juldagar: 12 berättelser och 12 festmåltider för 12 dagar - Jeanette Winterson
3. Czentes omega - Anna Jakobsson Lund
4. Kvinnor ritar bara serier om mens
5. Drottningsylt - Josefin Johansson

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 3
Samarbeten: 1

Australiensiska författare: 1
Engelska författare: 1
Svenska författare: 2


Antal lästa sidor: 1601
Medelbetyg: 3.4

Snyggast omslag: Czentes Omega 

Månadens bästa bok: Czentes Omega
Månadens mest spännande: Czentes Omega
Månadens överraskning: Juldagar
Månadens besvikelse: Ingenting är mindre än ett mirakel

Kommentar
Tyvärr inte en sådan bra läsmånad, men jag är ändå nöjd att jag läst en del i alla fall. Sedan har jag tre böcker som jag har påbörjat under månaden men som inte är utlästa.

Den här månaden har varit och är rätt så intensiv, med praktik på dagarna, en hel del bilkörning och annat som måste göras. Så jag är liksom bara glad att jag hinner läsa lite grann i alla fall.

Kvalitén har dock genomgående varit god och det var så väldigt skönt att läsa någon grafisk roman och barnbok.

Om månadens bästa och mest spännande: Anna Jakobsson Lund skriver ju så bra!
Om månadens överraskning: Hade inte trott att hennes noveller var helt i min smak, men hade fel
Om månadens besvikelse: Ingen dålig historia, men den var lite tung att läsa.



Filmer och Tv-serier:
Barnmorskan i East End S9E1-S9E4
En del av mitt hjärta
En enkel resa till Korfu S4E1S4E6 (serieavslutning)
The Good Place S4E11 - S4E14 (serieavslutning)
Min fantastiska väninna S1E5 - S1E8 (säsongsavslutning)
Modern Family S11E10 - S11E12
Once Upon a Time S3E17 - S3E22 (säsongsavslutning)
Orphan Black S3E9-S4E9 (säsong 3)
Riverdale S4E10 - S4E11
Royal Pains S2E14 - S2E18 (säsongsavslutning)
Superstore S5E11 - S5E13
Tretton skäl varför S1E1-S1E3
Young Sheldon S3E11-S4E13

Månadens bästa: The Good Place
Månadens mest spännande: Orphan Black
Månadens överraskning: En del av mitt hjärta
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Har däremot blivit en del serier under månaden och dessutom kunnat avsluta två serier och har inte så mycket kvar på en annan. Alla serier har egentligen vari riktigt bra, så inget att klaga på där.

För ovanlighetens skull var jag också på bio och såg film, vilket var väldigt kul.


Om månadens bästa: Avslutningen är helt fantastisk!
Om månadens mest spännande: Den serien är alltid spännande!
Om månadens överraskning: Oväntat bra och charmig för att vara en svensk film

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...