18 april 2020

Helgfrågan v.16: Resor i böckernas värld & saker att se fram emot


Nu är ju helgen här och då tänkte jag passa på att svara på Mias helgfråga

Har du blivit sugen på att resa till ett ställe på grund av du läst en bok som utspelar sig där? I så fall vart?

Det tycker jag att jag blir med jämna mellanrum. Senaste gången var nog när jag läste Frida Skybäcks Bokhandeln på Riverside Drive, den var så himla mysig och jag fick sådan lust att resa till London och gå omkring i bokaffärer. 

I Sverige skulle jag gärna vilja ta mig till Sandhamn på grund av Viveca Stens böcker. 

För bra många år sedan läste jag också Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón och då blev jag såklart sugen på att resa till Barcelona. 

Bonusfråga: Vad ser ni fram emot?

Nu börjar jag längta tills att snön försvinner, helst av allt skulle jag vilja spola fram tiden till sommaren så man slipper allt slask. 

Sedan längtar jag också till sommaren då jag får börja arbeta och att kursen jag läser just nu ska ta slut, där vi nu till våren ska skriva uppsats. 


3 kommentarer:

  1. Oj, har du snö kvar än!? Barcelona lockar absolut.

    SvaraRadera
  2. Här finns ingen snö ska klippa gräsmattan imorgon.

    SvaraRadera
  3. Barcelona vill jag åka till någon gång. London är inte heller fel.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...