1 april 2020

Sammanfattning av Middlegrade March

Ett av mina mål för året var ju att delta i ett readathon och redan i mars har jag klarat av det. Jag deltog i Middlegrade march och bestämde mig direkt för att inte sätta alltför höga krav på det hela.

Tänkte lite kort visa upp böckerna jag läste.

💙 Book with illustrations - Alice i Underlandet av Lewis Carroll
💙 Books about books/stories - The Wishing Spell av Chris Colfer
💙 A Mystery - Den skrikande trappan av Jonathan Stroud
💙 Book set in another country - Under ägget av Laura Marx Fitzgerald
💙 Book to screen adaptation - Alice i Underlandet av Lewis Carroll


På bara fyra böcker lyckades jag pricka in alla punkterna. Kan säga att jag inte heller blivit besviken på någon bok vilket ju är roligt. Den bok som bjöd på största överraskningen var nog Under ägget, slukade den boken.

Inser också att det är en genre som jag har ganska dålig koll på och att det finns jättemycket bra böcker att upptäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...