4 april 2020

The Wishing Spell

Titel: The Wishing Spell
Originalets titel: -
Författare: Chris Colfer
Översättare: -
Serie: The Land of Stories #1
Antal sidor: 438
Utgivningsår: 2012
Förlag: Little, Brown Young Readers
Utläst: 14/3

Handling
Alex and Conner Bailey's world is about to change, in this fast-paced adventure that uniquely combines our modern day world with the enchanting realm of classic fairy tales.
The Land of Stories tells the tale of twins Alex and Conner. Through the mysterious powers of a cherished book of stories, they leave their world behind and find themselves in a foreign land full of wonder and magic where they come face-to-face with the fairy tale characters they grew up reading about.

But after a series of encounters with witches, wolves, goblins, and trolls alike, getting back home is going to be harder than they thought.


Tankar om titel och omslag
Älskar omslaget! Så fina detaljer och fantasirikt. Tydliga kopplingar till boken också.

Mina tankar om boken
Detta är en bokserie som jag varit nyfiken på ganska länge och när det blev dags för Middlegrade March tänkte jag och Camilla att det vore ett bra tillfälle att passa på. En av de stora anledningarna till att jag varit sugen på att läsa boken är ju författaren, som jag annars är bekant med som skådespelare.

Jag blev faktiskt riktigt imponerad. Tyckte att boken och själva miljön var väldigt mysig på något vis. En magisk sagovärld och massa hinder som huvudkaraktärerna måste besegra. Upplägget känns ju ganska klassiskt, men jag tycker det är så underhållande.

Det som jag nog gillar mest är stämningen och miljön i boken. Det känns verkligen som en sagovärld där allt är möjligt. Jag gillar när författare sätter sin egen prägel på de klassiska sagofigurerna. När jag läser får jag också lite vibbar av tv-serien Once upon a time.

Karaktärerna tycker jag också är härliga, framförallt att få följa tvillingarna och deras äventyr. sedan kan jag tycka fienden i boken gestaltats på ett intressant sätt.

Efter att ha läst The wishing spell är jag definitivt sugen på att fortsätta läsa serien.

3 bra saker med boken: världen, karaktärerna och äventyret

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...