15 april 2020

Tv-serie: Orphan Black säsong 5

Handling
Orphan Black follows outsider, orphan and street-wise chameleon Sarah. After witnessing a woman's suicide, Sarah assumes the stranger's identity - who happens to look just like her. Expecting to solve all her problems by cleaning out the dead woman's savings, Sarah is instead thrust headlong into a kaleidoscopic mystery as she realizes the dizzying truth - she and the dead woman are clones. As Sarah searches for answers, she discovers the chilling fact that there are more people like her out there - genetically identical individuals who were planted in unsuspecting birth parents and nurtured in completely different circumstances. With no idea who created the clones, she'll need to discover the reason in a hurry as an assassin is killing them one by one.

Den avslutande femte säsongen har 10 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Tatiana Maslany, Jordan Gavaris och Kevin Hanchard.

Jag såg klart säsongen 26 mars.

Mina tankar
Jag är så glad att jag började se denna serie, den är helt fantastisk. Den fångade mig från första stund och intresset hölls vid liv ända till slutet.

Sett som helhet så har Orphan Black alltid varit spännande och jag har gillat blandningen mellan action, drama, vetenskap och mörk humor. Nu i sista säsongen var det många frågor som skulle få svar. Och det tycker jag att serien lyckas med. Man får ett riktigt avslut samtidigt som en del lämnas öppet och där man själv får använda sin fantasi.

Jag har alltid varit imponerad över skådespelarinsatserna och detta är inget undantag. Det har också varit spännande att få se karaktärerna växa. Sedan har jag också tyckt att systrarnas relation har varit intressant att få följa och det är så fint att se dem i slutet tillsammans.

Jag vill ju absolut inte spoila något, men kan säga som så att har nu ännu inte sett serien tycker jag att ni ska göra det!

Orphan Black säsong 1
Orphan Black säsong 2
Orphan Black säsong 3
Orphan Black säsong 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...