1 april 2020

Månadsutvärdering mars 2020

Lästa böcker i mars:
1. Nora eller brinn Oslo brinn - Johanna Frid
2. Djungelbarn - Sabine Kuegler
3. The Wishing Spell - Chris Colfer
4. Alice i Underlandet & Alice i Spegellandet - Lewis Carroll
5. The fellowship of the ring - J.R.R. Tokien
6. Under ägget - Laura Marx Fitzgerald
7. Den skrikande trappan - Jonathan Stroud

Manliga författare: 4
Kvinnliga författare: 3

Amerikanska författare: 1
Engelska författare: 4
Svenska författare: 1

Tyska författare: 1

Antal lästa sidor: 2219
Medelbetyg: 3,2

Snyggast omslag: The Wishing Spell

Månadens bästa bok: Under ägget
Månadens mest spännande: Under ägget
Månadens överraskning: The fellowship of the ring
Månadens besvikelse: Alice i Underlandet

Kommentar
Jag är ändå ganska nöjd med månadens läsning då det kändes som att jag inte hade så mycket tid över till att läsa. Framförallt bjöd månaden på flera positiva överraskningar. Jag upplevde också att jag läste en del som inte var den typiska genre som jag läser.

Jag deltog också i Middlegrade march och jag lyckades också uppfylla mina mål så det är jag nöjd med.

Om månadens bästa och mest spännande: Otroligt spännande och bra historia
Om månadens överraskning: Hade inte förväntat mig att den skulle vara så pass lätt att läsa.
Om månadens besvikelse: Inte alls som jag hade förväntat mig.



Filmer och Tv-serier:
Brooklyn Nine Nine S7E6 - S7E9
Chilling adventures of Sabrina S3E1
Modern Family S11E15 -
Mord i paradiset S9E1 - S9E8 (säsongsavslutning)
Orphan Black S5E5 - S5E10 (serieavslutning)
Riverdale S4E15-S4E16
Superstore  S5E18 - S5E19
Tretton skäl varför S1E8 - S1E13 (säsongsavslutning)
Veep S2E3 - S2E10 (säsongsavslutning)
Young Sheldon S4E17-S4E17

Månadens bästa: Orphan Black
Månadens mest spännande: Orphan Black
Månadens överraskning: -
Månadens besvikelse: -

Kommentar
Har blivit en hel del serier under månaden. Sedan blev det också flera säsongavslutningar.

Såg sista avsnittet av Orphan Black och det känns så tråkigt att den serien är avslutad för den är verkligen så bra.

Om månadens bästa och mest spännande: Helt enkelt en fantastisk serie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...