29 april 2020

Tv-serie: Modern family

Handling
Told from the perspective of an unseen documentary filmmaker, the series offers an honest, often-hilarious perspective of family life. Parents Phil and Claire yearn for an honest, open relationship with their three kids, but a daughter who is trying to grow up too fast, another who is too smart for her own good, and a rambunctious young son make it challenging. Claire's dad Jay and his Latina wife Gloria are raising two sons together, but people sometimes believe Jay to be Gloria's father. Jay's gay son Mitchell and his partner Cameron have adopted a little Asian girl, completing one big -- straight, gay, multicultural, traditional -- happy family.

Huvudrollerna görs av bland annat Ed O'Neill Sofia Vergara, Julie Bowen, Ty Burrell, Jesse Tyler Ferguson och Sarah Hyland.

Jag såg klart serien den 9 april.

Mina tankar
Detta var en serie som jag började se förra året någon gång när den fanns på Netflix. Hux flux hade jag sett alla säsongerna där och då tänkte jag att det var lika bra att fortsätta se serien och sen skriva en sammanfattning om vad jag tyckte om den.

Modern family är en väldigt charmig serie med mycket hjärta och humor, perfekt feelgood helt enkelt. Visst har kvalitén kanske varierar över åren men det är inget nämnvärt som har stört mig. Det har varit väldigt kul att få se alla karaktärerna (främst barnen) växa upp.

Det finns väldigt mycket humor och serien har överlag bjudit på många skratt. Jag har särskilt varit förtjust i Phil  och hans fysiska komik. Det finns något att gilla hos nästan varje karaktär och när en serie blir en sån här långkörare får man också återse gamla karaktärer.

Den sista säsongen har präglats av avslut och för familjerna att gå vidare i sina liv, exempelvis som föräldrar, studerande och rent allmänt hur livet förändras. Säsongen har som helhet varit stabil.

De tvås sista finalavsnitten blir lite som en nostalgitripp, framförallt den första delen och i den andra delen är det dags att säga hejdå och för karaktärerna att fortsätta sitt liv utanför tv-kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...