8 april 2020

Tv-serie: Mord i paradiset säsong 9

Handling
New Year's Eve celebrations are cut short when a masked man stabs a woman in her own home. Jack and the team must uncover the identity of the murderer before they can strike again.

Den nionde säsongen har 8 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Ardal O'Hanlon, Shyko Amos och Tobi Bakare.

Jag såg klart säsongen 24 mars.

Mina tankar
Detta är en serie som jag tycker är väldigt skön att se emellanåt. Fast det är kriminalserie tycker jag den ändå känns som lite feelgood, jag blir glad på något vis av den.

Framförallt är det nog miljön som fångar mig och att den ändå på något vis är lite mer lättsam. De mord som sker är ju lite varierande men upplägget är sig likt.

De senaste säsongerna har det skett en del förändringar och flera nya karaktärer har introducerats. Även i mitten av denna säsong får vi stifta bekantskap med en ny utredare från England som minst sagt har sina bekymmer. Tycker att den nya utredaren påminner lite mer om seriens första polis som hade sina problem med semesterparadiset. Detta är en serie som ändå klarar av att det karaktärerna byts ut, känslan behålls ändå.

Mordfallen de här säsongen är väl kanske inte något utöver det vanliga. Det fall som jag tyckte var mest intressant är när fallet involverar en blind karaktär.

Jag kan också tycka det är lite spännande när man får lära känna ny karaktärer och det ska bli spännande att se hur det hela kommer utveckla sig nästa säsong.

Mord i paradiset är en mysig och avkopplande serie att se och som jag gärna följer år ut och år in.

Mord i paradiset säsong 4
Mord i paradiset säsong 5
Mord i paradiset säsong 6
Mord i paradiset säsong 7
Mord i paradiset säsong 8

1 kommentar:

  1. Roligt att se någon skriva om den här. Det är dotterns favoritserie :-) (hon är 20)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...