28 april 2020

Nominerade Årets bok 2020


Idag presenterades de nominerade böcker till Årets bok 2020.

Jag har bara läst en bok på listan, Skuggjägaren av Camilla Grebe. Den tyckte jag i och för sig var riktigt bra så jag är inte förvånad över att den är med på listan.

En del år har jag försökt läsa de nominerade böckerna men i år har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra. Jag är intresserad av flera böcker, men samtidigt känner jag att jag har så många andra böcker som jag vill läsa också.

De böcker som jag är intresserad av att läsa har jag ett blått hjärta framför.

💙 Där kräftorna sjunger av Delia Owens
💙 Bergens stjärnor av Jojo Moyes
      Jamåhonleva av Anders Roslund
💙 Mitt liv som råtta av Joyce Carol Oates
      I oxögat av Ida Andersen
💙 Ödesmark av Stina Jackson
💙 Jägarinnan av Kate Quinn
💙 Terapeuten av Helen Flood
       Nästa! En läkarroman av Nina Lykke
       Tistelhonung av Sara Paborn
       Skuggjägaren av Camilla Grebe (redan läst)
💙 Brevännerna av Eli Åhman Owetz

Spontant kan jag säga att jag nog trodde det skulle vara lite mer feelgood med på listan, som exempelvis Frida Skybäck. Sedan hade jag nog också förväntat mig att 1794 av Niklas Natt och Dag skulle finnas med också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...