23 april 2020

Tv-serie: Veep säsong 2

Handling
"Politics is about people," former Sen. Selina Meyer is fond of saying. Unfortunately, the people Meyer, a charismatic leader and rising star in her party, meets after becoming vice president are nothing like she expected, but everything she was warned about. "Veep" follows the new VP as she puts out political fires, juggles her public schedule and private life, and does everything within her limited powers to improve her dysfunctional relationship with the chief executive. Meyer's trusted -- and some not-so-trusted -- aides include chief of staff Amy, spokesperson Mike, secretary Sue and right-hand man Gary.

Den andra säsongen har 10 avsnitt och i huvudrollerna ses bland annat Julia Louis-Dreyfus, Tony Hale och Anna Chlumsky.

Jag såg klart säsongen 29 mars.

Mina tankar
Nu har jag alltså sett andra säsongen av Veep och den blir bara ännu mer galen. Sedan blir den ju inte mindre underhållande med tanke på USA:s nuvarande president.

Jag tyckte bättre om den här andra säsongen och de sista avsnitten var hysteriskt roliga. Selina och hennes stab handlar i sådana absurda situationer så att det inte är sant. Selina är ju en hemsk person egentligen, men på något konstigt sätt så blir det ganska underhållande ändå. Den andra stjärnan är ju hennes assistent Gary som bjuder på en hel del komik.

Jag ser i alla fram emot att se vidare i serien nu då jag tyckte att denna var betydligt mycket bättre än den första säsongen.

Veep säsong 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...