12 januari 2020

Min bokresa #72 - It's a new year! Book tag!

Även den här veckan är jag med på Camillas bokresa som den här veckan är några frågor om böcker och planer inför det nya året.

1. Do you do the goodreads challenge? If so what is your goal for 2020?
Jag har kört den utmaningen i några år. Ibland har jag misslyckats med den men har också lyckats en del andra år.

I år ligger målet på samma antal som förra året, 55 böcker och det ju drygt en bok i veckan. Vill ha ett mål som känns realistiskt för mig att klara av också.

2. What are som other reading goals/challenges you're setting yourself?
Jag har också som mål att läsa 12 klassiker under året och utöver detta gör jag också Popsugars reading challenge som innehåller ett antal punkter man ska försöka pricka in.

3. What is a reading habit you want to leave in 2019 and one you want to carry forward in 2020?
Detta är en svår fråga för jag har inte så många läs-ovanor. Men en skulle väl vara att försöka bli något bättre på att avsluta serier.

4. Do you use any other method  of tracking your reading other than goodreads?
Flera sätt. Dels har jag en anteckningsbok där jag för varje månad skriver upp en TBR och listar de böcker jag läser. Där finns också mina utmaningar uppskrivna. Jag antar att det skulle kunna kallas för en reading bullet journal.

Utöver det samlar jag en del statistik i ett Excel-dokument nu när jag äntligen börjat fatta grejen med det. Det innehåller sidantal, hur många böcker av varje författare jag läst, nationalitet, betyg och lite andra saker. Tanken är att det i slutet av året ska bli en del diagram av det hela att visa upp.

5. Did you get any books for the holidays you want to prioritise in the new year?
Fick inga böcker i julklapp.

6. What will be/was your first read of the new year and how did you decide?
Hittills har jag bara läst två böcker i år. Det ena var Ingenting är mindre än ett mirakel av Markus Zusak som jag läste tillsammans med Camilla.

7. Are there any series you want to continue or finish this year?
Massor! Jag läser ju påbörjat ganska många serier men jag vill i alla fall läsa någon/några Ruth Galloway-deckare, avsluta Carin Gerhardsens Hammarbyserie och fortsätta läsa Cassandra Clares serier.

8. Whose content are you most excited to  to watch going in to the new year?
Detta tycker jag var svårt, jag tittar ju på booktube och läser bloggar men har svårt att rekommendera såhär på stående fot. Jag hoppas bara att folk fortsätter att känna glädje i läsningen och lust att dela med sig av sina upplevelser, oavsett vilket format som används.

9. Are there any readathons you're anticipating/want to participate in?
Jag har dålig koll på vilka readathon som finns, men ett av mina mål för året är att delta i något/några readathons. Timingen kommer nog vara dålig oavsett, men skulle vilja hitta readathons som är roliga och där man är ganska fri i hur man väljer ut böcker och så.

10. What 2020 debut novels are you looking forward to?
Har dålig koll på vilka böcker som kommer under året.

11. Shout out a smaller creator (your definition of smaller) that you discovered in 2019 that youre excited to see more of in the new year.
Här har jag nog inget svar.

1 kommentar:

  1. Hej alla, jag heter Aisha Sadat, jag är gift i 20 år med min make och vi har två son, äldre en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket men det kom till en punkt när han engagerade sig i en relation med en kvinna som är hennes kollega. Jag föreställde mig det aldrig men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, hans sena kom från jobbet fick mig att tänka på saken, även på mitt 20-årsdag i mars håller jag mig borta från sex eftersom vi lovar att göra det på bröllopet jubileumsdagen, 15 dagar före bröllopsdagen, medgav han att han hade sex med sin kollega.
    Han förde henne i min säng när jag var ute på jobbet, det betyder att mina känslor var helt värdelösa för honom, mitt mentala tillstånd är full av ångest, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan, den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och att hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig hitta ett bra stavaggregat, för det första trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen men jag måste prova förrän när jag kom över PROFET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sitt ex och hjälpa till att fixa förhållandet och göra människor lyckliga i sin relation och några andra berättelser om andlig sjukdom.
    Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom sju dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara ett mirakel för mig, jag är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och att han nu är kär i mig som aldrig tidigare.
    Behöver du någon hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, hustru, pojkvän, flickvän, vinna lotterier, örtmedicin mot sjukdom, HIV, könssjukdomar, astma, artrit, könsbräcka, stroke eller någon slags sjukdom, andligt problem , Jobbfrämjande, Lider du av potensproblem, erektionsproblem, tittare som läser mitt inlägg som behöver någon hjälp angående livsutmaningar bör kontakta PROFET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde det.

    E-post: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +37258031247
    https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...