23 mars 2016

A-Ö Boktaggen: Trend

T - Trend. En boktrend du vill upplysa.
Böcker, speciellt ungdomsböcker, har gått igenom en massa trender. Ett år är det vampyrer, det andra är det sjöjungfrur. Vilken trend föredrog du?


Jag vet inte riktigt om jag är så trendig i min läsning. Jag har då inte koll på alla de trender som finns. Visst kan jag läsa böcker om t.ex. vampyrer och sådant men det blir inte så ofta. En trend som jag i alla fall har läst några böcker om är dystopier och apokalyptiska världar. Några böcker som hör till den trenden jag har läst är Divergent (Veronica Roth) och Legend (Marie Lu). 

Detta ingår i A-Ö boktaggen.



2 kommentarer:

  1. Tror inte jag har följt detta så mycket heller men det har blivit en hel del dystopier här också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit väldigt populärt ett tag, men jag tycker om att läsa det :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...