17 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 11

Bild lånad av Barnboksbloggen.
Idag är det min lediga dag och som tur var upptäckte jag att veckans bokbloggsfråga hos barnboksbloggen dök upp nu idag så jag kan passa på att svara på den direkt.

Jag tog studenten i somras från vård och omsorg och sedan dess har jag jobbat på ett äldreboende och har nu tillsvidare-anställning där. Jag hade sån tur att jag fick jobbet genom kommunen som hade ett erbjudande till de som går ut med godkända betyg att jobba i 6 månader med möjlighet till fast anställning efter det. Så böcker och läsande är inget som jag håller på med speciellt mycket i jobbet.

Just nu så trivs jag med mitt jobb, men jag har tänkt utbilda mig vidare också men jag känner att jag vill jobba ett tag och få mer erfarenhet. Dessutom så vet jag inte riktigt vad jag vill plugga till, jag har funderat på sköterska men det finns ju så många andra möjligheter också!

Det kanske låter lite konstigt, men jag vill faktiskt inte jobba med böcker, läsande eller skrivande, i all fall inte som jag känner nu. Det är en rolig hobby och fritidsintresse och jag tror att om jag skulle jobba med det så skulle glädjen för det kanske minska, men det är svårt att säga.

14 kommentarer:

  1. Vilken bra möjlighet ni fick med utbildningen. Jag förstår om man inte vill dränka sin vardag med böcker och åter böcker ;) kan vara skönt att få en tydlig gräns också mellan jobb och fritid :)

    SvaraRadera
  2. Jobbar man också med böcker förutom fritidsintresset så kan det nog bli lite för mycket av det goda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill i alla fall ha en ganska tydlig gräns mellan jobb och fritid :)

      Radera
  3. Vilket bra erbjudande! Det kan nog vara skönt med en gräns mellan jobb och fritid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag behöver en tydlig gräns mellan jobb och fritid. Annars skulle det kännas lite som att man jobbade hela tiden :)

      Radera
  4. Men det kanske är jättebra att dela på det jobb och fritid. Jobb inom omsorgen är viktiga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att ha en tydlig gräns. Jo, de jobben är viktiga,men tyvärr har de alldeles för låg status tycker jag... :)

      Radera
  5. Skönt med jobb direkt efter studenten! Kan även vara bra att inte blanda så mycket läsning med jobb eller plugg. Jag får stora lässvackor emellanåt pga kurslitteratur och diverse inlämningsuppgifter. Skönt att kunna skilja så mycket på jobb och fritid ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att ha en tydlig gräns är skönt och det gör att jag uppskattar mina lässtunder mer :)

      Radera
  6. Med utbildning inom vård och omsorg verkar det gå relativt lätt att få jobb just nu.

    SvaraRadera
  7. Det är lite tudelat det där med att ha sitt fritidsintresse som jobb. Det känns ju aldrig riktigt som om man varken jobbar eller är ledig då ;) Men du har ju god tid på dig att fundera och ändra och testa osv. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att det för mig skulle kännas som att man aldrig var riktigt ledig. Jag har ju som sagt gott om tid att ändra mig och testa nya saker! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...