27 mars 2016

En smakebit på søndag: Jag är pilgrimen


Det är söndag och dags för en smakebit på søndag på den norska bokbloggen Flukten fra virkeligheten. Utmaningen går ut på att man delar med sig av några meningar ur boken man läser just nu.

Jag får börja med att önska er alla en glad påsk! Min påsk har spenderats med familjen och vi har gjort små dagsutflykter med skotern. I fredags var vi och prövade fiskelyckan, men fick (som vanligt) ingen fisk. Igår var vi upp på fjället och grillade och umgicks med bekanta. Det kommer nog bli ytterligare en liten tripp till vår fiskestuga med skotern idag om bara vädret tillåter. 

Utöver att vara ute i naturen i helgen så har jag faktiskt hunnit med en del läsning. Den bok jag håller på med nu är Jag är pilgrimen av Terry Heys och den är en riktig tegelsten på nästan 800 sidor. Som tur är så är den lättläst och spännande så den går rätt så fort att läsa ändå. Det enda som stör lite är att det är så många tillbakablickar och rätt så mycket att hålla rätt på.

Smakebiten kommer från sidan 342.

Silverräven ledde mig genom ett fönsterlöst rum med arbetsstationer, men inte heller nu tittade någon åt mitt håll. Vi gick genom ett litet kök och in i ett vidsträckt kontor. Äntligen såg jag några fönster, men mörkret därute och förvrängningen som orsakades av vad jag trodde var skottsäkert glas gjorde det omöjligt att få få någon uppfattning om var vi befann oss.   Silverräven talade lågt i en mikrofon på kavajslaget, väntade på ett svar och öppnade sedan en dörr. Han vinkade fram mig och jag steg in. 



16 kommentarer:

  1. Den här har en ju hört en del om, men jag tror ändå inte det är något för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att detta är en bok man antingen gillar eller inte alls :) Trevlig söndag!

      Radera
  2. Å, det er to som har denne som smakebitbok i dag :-) Jeg har lesten og elsket den, så jeg håper du også får en så god leseopplevelse! :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills tycker jag den är riktigt bra, ska bli spännande att se vart det hamnar mot slutet :) Trevlig söndag!

      Radera
  3. Tack för smakbiten. Låter som en härlig helg. Omfattningen på den här skrämmer en del...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, samma sak för mig. Men som tur är så är den rätt så snabbläst och det blir lätt att man tänker bara ett kapitel till :)

      Radera
  4. Jag hade stora problem i början av boken, fick inte alls ihop det, men det gick över :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte det problemet i början och jag är riktigt spänd att se hur det hela ska hänga ihop! :)

      Radera
  5. Tack för smakbiten! Det här tegelstenen hoppar jag nog över. ;)
    Låter som en perfekt påskhelg med vistelse i natur och bokläsning. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var trevligt, även om vädret hade kunnat vara lite bättre men man kan inte få allt :)

      Radera
  6. Tack för smakbiten! Jag är lite nyfiken på denna men omfånget.... Få se om nyfikenheten ändå tar överhand någon gång.... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, storleken gör att det tar emot lite grann men den är väldigt lättläst och det blir lätt att man tänker bara ett kapitel till :)

      Radera
  7. Så härligt att åka iväg på utflykter! Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är skönt att få komma ut ibland! :)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...