1 mars 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 9

Bild lånad av Barnboksbloggen
Jag har just kommit hem från jobbet och ätit middag så nu tänkte jag passa på att svara på Veckans bokbloggsfråga som Barnboksbloggen håller i.

Vilken typ av blogginlägg tycker du är roligast att läsa hos de bokbloggar du följer (recensioner, svar på utmaningar, listor, fakta, boknyheter, personliga inlägg, temainlägg eller vad det nu kan vara)? Och vilken typ av blogginlägg tycker du själv är roligast att skriva? 

Jag har ett väldigt tråkigt svar och det är ALLT. Tycker om att läsa om allt som är bokrelaterat. Jag tycker det är speciellt roligt att läsa recensioner på böcker som jag själv  har läst men sen så är det också en riktig guldgruva att läsa recensioner på andra böcker också, man upptäcker alltid nya böcker man vill läsa. Jag tycker också det är roligt att läsa bookhauls och enkäter/listor (Jag älskar listor och enkäter!). Sen så tycker jag alltid det är kul att läsa om böcker som blir film och att läsa filmrecensioner också.

Jag vet inte riktigt vilken typ av inlägg som jag tycker bäst om att skriva, det är så olika. När jag skriver recension på en fantastisk bok har jag ofta svårt att hitta alla de rätta orden för att beskriva hur bra den är. Men andra gånger flyter det bara på. Måste också erkänna att jag tycker det är himla roligt att ibland få såga en bok riktigt ordentligt och man bara får ösa ur sig allt vad man inte tycker om med boken.

10 kommentarer:

  1. Är det bara du och jag som nämnt sågningar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills så tror jag det... Vi får väl se hur det syns ut innan veckan är slut :)

      Radera
  2. Jag hade inte önskat att få såga en bok, men det är klart att ibland stöter man på böcker som bara inte passar så får man gör så gott det går av det :) Recensioner är ju kul, man vet aldrig var de slutar. Och bokhögar, det är fint! :)

    SvaraRadera
  3. Jag är egentligen rädd för att behöva såga någon bok (det har hänt) mest för att jag vet med mig att om ingen stoppar mig så kan jag bli gräsligt elak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tycka det är skönt att på nåt vis få "avreagera" sig på boken lite grann :) Sen ska man ju alltid vara ärlig när man recenserar tycker jag :)

      Radera
  4. Det är inte ofta jag sågar en bok eftersom jag är så feg när det gäller läsningen.. väljer oftast böcker som jag vet att jag kommer gilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör nog jag också ofta när jag läser, men ibland så stöter man ju på böcker man inte gillar :)

      Radera
  5. Ja, man läser ju bokbloggar för att man gillar allt som har med böcker att göra :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...